måndag 14 april 2008

Vaddå 24Seven?

Man kan inte kalla sitt företag för Fitness24seven om man inte planerar att ha öppet 24seven. Om det står att man erbjuder träning dygnet runt så behöver man enligt mig inte ha någon information om öppettider, det säger sig själv tycker jag. Jag är ju grinig men jag är inte dum, däremot blir jag irriterad. Det är samma med Seven-Eleven, namnet har spelat ut sin roll, jag kan inte komma ihåg sist jag såg en Seven-Eleven som stängde klockan 23?

När vi ändå pratar om namn så sålde jag lite prylar till ett företag som, på den tiden, hette Carglas. Deras verksamhet är, om ni inte fattat, att byta trasiga rutor på bilar. Han (Vi kan kalla honom för Emil eftersom det var hans namn) som jag snackade med berättade att de hade blivit uppköpta av ett företag som bestämde att de skulle byta namn till Carglass. D.v.s. vi ska nu inte blanda ihop engelska och svenska ord längre. Emil tyckte det var lite löjligt att byta namnet så för att demonstrera så ringde han till GB-glass och bad att få köpa några hundra glassar med ett eget omslag. Glassen döptes ju naturligtvis Car-Glass. Det var lite roligt tyckte jag.

Jag har för mig att det Dajmstrut han använde.

Inga kommentarer: