onsdag 23 april 2008

Örngott

En kollega till mig berättade om sin storstädning där det konstaterades att det fanns mängder av örngott o andra sängprylar. Kom genast att tänka på en sak som irriterar mig till vansinne. Varje gång man köper ett nytt bäddset så får man ju bara ett örngott. Jag vet inte hur ni är men jag själv har jag 4 kuddar i min säng, detta innebär att jag måste blanda örngott. Vita, blåa, röda, rutiga, randiga allt i en salig röra, men däremot så har jag bara ett täcke. Varför finns det aldrig separata örngott när jag köper ett bäddset. Jag vill ha ett påslakan, och 4st örngott i samma mönster eller färg men det är hopplöst att få tag på. Kanske en bra idé för dem som bygger bäddset. Idioter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var köper du sängkläder? Överallt finns örgnott att köpa styckvis, i alla möjliga enfärgade och mönstrade, ofta i samma serie. Kanske ska sluta handla det på ÖB....

Arg o grinig sa...

Åh så skönt att få irritera någon annan