torsdag 17 april 2008

Haddaway

Jag är sjuk, ligger hemma med influensan. En nackdel med detta visade sig också vara en fördel. Jag kunde inte sova inatt och satte mig för att kolla lite teve istället. Det var, för en gångs skull, ett mycket trevligt program på Mtv (förstår för övrigt inte varför det fortfarande heter Mtv, de spelar ju knappt nån music). Men i vilket fall så visade de faktiskt ett musikprogram som hette nåt i stil med "Top 100 One hit wonders". Mycket underhållande program (producerat av VH1)och jag njöt i fulla drag till musik som The Proclaimers - 500 Miles, Frankie Goes to Hollywood - Relax o andra härliga gamla låtar. En sak skrämde mig dock lite, du kommer väl ihåg Haddaway, du vet: What is love, oh baby don´t hurt me, don´t hurt me, no more. Alla som säger att de inte dansat till denna låten på nåt högstadiedisco eller liknande ljuger. Det var tydligen 1993 som Haddaway hade sin hit. Men, man gjorde även en intervju med Haddaway och det var rätt intressant. Den var nämligen nyinspelad, han såg ut som en Eurotechno-tysk, fast lite rynkigare. Och han sa: You´ve only just seen the begining of Haddaway. Det roliga är väl ändå att det är 15 år sedan han hade en Hit, och sen skulle vi då enligt "artisten" själv vänta oss någon sorts fortsättning. Var "What is love" början? Eller menade han att början är den intervu som nu gjordes? Är det fortfarande rimligt att säga meningen när man inte åstadkommit nånting på 15 år?

En annan favorit i programmet var Jamie Walters. Hold ooon, til you feel a little stronger. Hans ursäkt var att han blev utmålad som en ond kvinnomisshandlare efter sin genialiska roll som Ray Pruit i Bevvan. Jag vill inte såra någon men jag har en anan teori, Jamie Walters gjorde helt enkelt skitdålig musik.

2 kommentarer:

Peter sa...

Relevant information hämtat från Wikipedia (som för övrigt är en bombsäker källa): "In Spring 2008, he plans a comeback, a single with the Swedish-Nigerian pop-star of the 90's, Dr. Alban". Spännande!!

Arg o grinig sa...

Fantastiskt.. I can´t wait, Undrar om den kommer att heta "What is Love (re(reloaded))"?