fredag 18 april 2008

Gangztaz Paradize

De senaste åren så har jag försökt vara ärlig, jag ljuger inte (oftast), jag stjäl inte musik o film på nätet (så ofta), jag kör lagligt(nästan alltid), jag betalar när jag parkerar och jag skulle aldrig mörda någon. Men när jag försökte vara duktig igår och skulle köpa en låt från I-tunes som jag ville ha (Feel good Inc. av Gorillaz, duktigt skön låt för övrigt) så har helt plötsligt I-tunes bestämt att mitt visakort inte längre är giltigt. Jaha, in på inställningara för att kolla, jag skriver in mina uppgifter på nytt, fungerar fortfarande inte. Loggar in på min bank, jo, det finns pengar kvar och kortet är giltigt o fint. Ringer banken och hör om det är några problem men nej nej, Inga problem. Jag har inte flyttat, bytt personnummer, spärrat mitt kort eller ätit upp det, gick dessutom ner till affären och köpte ett tuggummi som testköp utan bekymmer. Skickar ett mail till I-tunes support som faktiskt svarar väldigt fort, bra jobbat. Jag upplyser dem om allt jag har kontrollerat och gjort och får till svar att kolla så att mitt kort är aktivt, att det finns pengar, att jag inte flyttat, spärrat kortet eller bytt personnummer. Vafan, ska det vara så svårt att läsa ett mail, när jag säger att jag kollat allting så kanske det är nåt annat fel! Jag blev så sjukt irriterad så jag laddade ner Direct Connect och "stal" låten! How do you like them apples?

När vi ändå pratar om kort så kom jag på efterråt att det var dyrt att köpa tuggummi för 4kronor närbutiken tog 5kronor i avgift när jag handlar under 50kronor med kort. Dumt dumt dumt.

Inga kommentarer: