tisdag 8 april 2008

Nu börjar det

Jag är irriterad, irriterad på en mängd olika saker. En av dem är att jag är sjukt dålig på att skriva bra och intressanta texter. Så ni som eventuellt läser den här dyngan blir min träningsmålgrup. Jag kommer också att bli förbannat irriterad över att jag kommer att skriva här några veckor och sen kommer jag att tröttna och sätta mig o kolla på teve istället.

Jag vet inte riktigt när jag blev gubbe och irriterad men jag tror det var när jag var o handlade för ett tag sedan. Jag hade antagligen köpt kött, ost, mjölk, tomater, sallad och annat som man i vanliga fall äter, och det är väl inte så mycket att irritera sig för men nu kommer det. Väl i kassan så slutar slutsumman på nåt i stil med 182.21kr. Fram med mitt fina plastkort o swoosh, betalar allt och jag packar prylarna i påsen. Väl hemma så kollar jag på kvittot. Då visar det sig att man tydligen bestämmer sig för att runda av beloppet. D.v.s. 182.21kr var inte längre 182.21, utan raketingenjören i kassan har rundat upp till 182.50 trots att jag betalar med kort. Varför anser sig butiken vara berättigad till att stjäla 29öre av mig? Räcker det inte med att de säljer gammal köttfärs?

Och för övrigt så tycker jag det är irriterande med kommentarer. Så lämna du en liten åsikt eller förklaring men jag kommer inte att ta åt mig av nånting du säger, för att jag har antagligen ändå rätt ... Dessutom så kan jag ta bort ditt inlägg om jag känner för det. How do you like them apples?

Inga kommentarer: