lördag 24 maj 2008

Öppet hus i vattenkrigshamnen

Jag är i Karlskrona, det är nåt öppet hus (eller hamn) då marinen visar upp sina leksaker. Skoj att titta men jag förstår ju inte skillnaden på nånting. Det som är mest intressant av allt är att det är en massa folk från frivilligorganisationer som delar ut flyers för att värva medlemmar till sin lilla klubb. Jag har NOLL intresse av att gå med i hemvärnet, kamratföreningen ubåtspojkarna, undervattenstridsklubben eller nånting. Men nu står dem där o delar ut lappar och av nån anledning så sitter jag nu på hotellet med 12 olika broschyrer med saker som är totalt ointressant. Varför tar människor flyers även om man vet innan att man aldrig kommer att gå med i nån klubb? Jag måste nog börja bli argare och elakare och börja be folk att lämna mig ifred. Alternativt så skulle det finnas en låda i anslutning till alla som delar ut flyers där man helt sonika kunde lägga tillbaks lappen så kunde de delas ut igen! Är inte det en strålande idé?

Leve miljön! pfft

Inga kommentarer: