fredag 16 maj 2008

Hörlurar

Jag byter mobiltelefon med jämna mellanrum. Ingen anledning till det förutom att jag får dem skickade till mig med jämna mellanrum. Telefonerna ändras o utvecklas men en sak som irriterar mig enormt är sladden till hörlurarna. Det finns inget, INGET, bra sätt att hantera dessa utan att de korvar ihop sig till ett litet ormbo med nyfödda majssnokar. Så när väl telefonen ringer så finns heller inget bra sätt att reda ut härvan i tid för att hinna svara. Jag har provat det mesta, lindat sladden runt telefonen, ha skiten konstant hängande i örat. Har till och med ansträngt mig för att göra det till ett ormbo av den enkla anledningen att när jag försöker hålla ordning så blir det ju ändå ett ormbo. Då tänkte jag att om jag anstränger mig för att inte ha ordning så kanske det blir ordning (?!?). Det sista budet jag fick var att skaffa en sån där bluetooth-öronsnäcka, men nej! Jag vägrar, det har ungefär samma status som att skaffa ett sånt där skinnfodral man hänger i skärpet och lägger telefonen i. Så då tänkte jag att ett bluetooth headset med två lurar och walkman o allt sånt kanske är bra. Men då kan man inte lyssna på radio. Nu säger jag det, man kan åka till månen men man kan fan ta mig inte få en vindruta på en bil att inte imma igen, och heller inte bygga ett bra set med lurar!

Inga kommentarer: