måndag 2 juni 2008

Frust, stånk och kånk på gymmet

Jag har börjat gymma, tro det eller ej. Och jag har till och med skaffat en personlig tränare, han är skitdyr, perfekt vältränad, trevlig och rätt så klämkäck. Men oavsett så går jag nu på gym, och det finns en hel del saker man kan anmärka på när det gäller gymmet.

För det första så kan man sluta se på på komedier på teve, det räcker med gymmet. Vi har en del olika sorters människor som är väldigt roliga.

KollapåmigKalle - Är en kille mellan 19 och 26år, han har gått på gym i ca 5 månader. När han kommer till gymmet så är han helst klädd i shorts och en t-shirt med namnet på nåt amerikanskt gym. Han glider in och har gärna en flaska med Superduperpoweraid Ultra sportdryck. Han kör ingen motion utan går direkt på bicepsmaskinerna. Han har stora armar, men ben som en kyckling. Andra drag är att han skriker ut sin ansträngning för andra att lyssna på. Desto fler flickor det är i närheten desto mer låter han.

SnyggFia - Är skitsnygg, har sportiga och perfekta kläder med dyra märken på. Hon motionerar endast och kan stå på en trappmaskin i 3 timmar, och hon är där varje dag. Hon svettas inte, och sminket sitter perfekt. Hon har senaste i-pod runt armen och har väldigt hög volym. Hon tror att hon är ensam på gymmet.

RenaGun-Lill - Är livrädd för svett, och markerar detta genom att överambitiöst rengöra allt hon kommer i kontakt med. Hon tar med den där sprayflaskan med rengöringsmedel och har en hel bibba papper med sig som hon frenetiskt torkar varenda svettdroppe med.

Dopadegunnar - Dopadegunnar är enormt stor, han har muskler på musklerna. Det som är speciellt med honom är att man aldrig ser honom träna, han står bara bredvid maskinerna, han kan eventuellt tipsa KollapåmigKalle om hur han ska få bäst resultat.

Sen har vi ju mig. Jag är småtjock, omodern, vägrar att göra mig snygg innan jag går på gymmet och avskyr att vara där. Vissa säger att man blir beroende av att gå på gym när man väl kommit igång. HA! Jag är förhållandevis säker på att jag kan sluta precis när jag vill. Hade det inte varit för att jag måste så hade jag aldrig satt min fot på gymmet. Jag motionera precis så mycket som tränaren tycker är lämpligt för mig, jag kommer dit precis så ofta han säger. Jag gör inte mer än vad han säger är nödvändigt. Och jag kommer aldrig att bli beroende av att gå på gym!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du glömde den mindre smickrande odören... Fotsvett, svett och det värsta av allt: gammal svett, sådan som har en radie av 10 meter och man önskar attt det vore senaps- eller tårgas istället!
Kram