torsdag 12 juni 2008

Var konsekvent för helv...

Jag äter lunch ute varje dag. Jag har liksom inte motivationen att gå upp o sitta i vårt lunchrum och värma mikrovågsmat o dricka ljummet vatten. Jag har dessutom rikskuponger så jag äter konsekvent ute. En av mina kollegor berättade att det öppnat en ny restaurang bara några hundra meter från där jag bor. Så vi bestämde oss för att vi skulle åka dit. Väl framme så går vi in och, i traditionell lunch-anda, så går vi fram till de tre servitörerena/triserna för att beställa men får besked att vi kan sätta oss. Hmm, det bådar gott tänker vi och sätter oss ner. Servitören kommer fram och lämnar över en meny, det finns dagens på menyn. Men det var iaf jättebra mat, de kommer fram med talrikarna tills oss, trevlig miljö och när vi är klara så hämtas disken o vi blir erbjudna kaffe. Bra va, vi är mätta och belåtna och väntar på att betala. Men detta är inte så lätt förstår ni, därför att detta sköts tydligen inte vid bordet, utan nu ska vi till baren helt plötsligt. Vad är poängen med allt detta? Varför måste jag sitta för att beställa, men stå för att betala? Jag fattar verkligen inte, nästa gång så måste jag nog fråga för annars så kommer jag att framkalla en klåda av irritation.

Förresten så hörde jag och en kollega en tant prata i en telefonkiosk (ja, de finns tydligen fortfarande.. telefonkiosker alltså), precis när vi gick förbi så hörde vi tanten vråla på grov skånska: "ja jau vaur ju hos doktorrrn.. du vet den där klådan jag hade, vet du va de va?". Hade jag druckit vatten när jag hörde detta så jag transformerats till en fontän snabbt som attan, och hade jag ätit jordnötter så hade jag kvävts och dött meddetsamma. Fan va skojiga människor det finns.

Inga kommentarer: