tisdag 10 juni 2008

att betala, eller inte betala.. det är frågan

Jag bor i en lägenhet, fjärde våningen utan hiss som jag redan berätta. Jag har en bil, den är parkerad på gården. Jag betalar fyra hundra spänn i månaden för att parkera. Nere på gården så finns det totalt 4 parkeringsplatser varav jag har en, hyresvärden har en. De två sista är lediga. Nu kommer vi till nåt fruktansvärt irriterande. Det bor i grannhuset, som inte har några parkeringar, en liten bortskämd brat med kotlettfrissa o uppfälld skjorta. Han har en bil som han parkerar på vår gård. Det är helt ok att man parkerar fel, det gör jag också ibland. Men jag betalar alltid för parkeringen. Och det som är så förbannat störigt är att jag betalar fyra hundra, granndjäveln betalar ingenting och han parkerar bredvid mig. Jävla jävla kan inte nån sätta en parkeringsbot på 800miljoner kronor och skicka loppor från tusen kameler till hans hårbotten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ring en p-Lisa?