måndag 16 juni 2008

Trevlig dag i tvättstugan

Jag vet, tvättstugan är inte så originell att gnälla på, men jag har inget val. Jag måste helt enkelt gnälla lite.

Jag hade behövt börja tvätta redan kl 12 igår. Så jag chansade och gick ner, men det var ju någon som hade bokat. Inte mycket att göra så jag åkte iväg på några ärenden och kom tillbaks vid 14. Det var ingen som hade tvättat, däremot glömt att avboka sin tvättid. Tack så jävla mycket för att du bokar en tid som du inte använder. Väl igång så slänger jag in tvätte, två maskiner börjar jag med. Kläder i den ena och en badrumsmatta i den andra. Går upp i lägenheten o sitter o pillar navelludd i en timme och går sen ner. Maskinen med kläder gick aldrig i gång för jag använde inte tillräkligt mycket våld när jag skulle stänga luckan, den andra maskinen hade för det första inte tagit det tvättmedel jag ville använda, och dessutom inte tömt så min förbannade badrumsmatta var dyngsur och fortfarande smutsig.

Jag gillar verkligen att tvätta så jag blev jätteglad över att få börja om... Eeeeh Nej! det blev jag inte!

In med skiten igen, banka på luckan och vänta tills jag faktiskt ser att maskinen går igång, häller en halv liter tvättmedel direkt på mattan i maskinen. Försäkrar mig om att maskinen går igång. Upp till navelluddspillandet i en timme till. När jag väl kommer ner så är ena maskinen inte riktigt klar, det står att det är 1 minut kvar. Skitbra tänker jag och sätter mig o väntar. Men Electrolux-minuter är lite annorlunda än vanliga Människo-minuter. En electrolux minut är nämligen 15 minuter. Så nu vet du det. Ut med allt, hänger upp mattan, sliter bort det gamla luddet från torktumlaren eftersom föregående tvättare inte har gjort det (borde jag ha väntat mig nåt annat?).

Jag har bestämg mig, jag ska sluta tvätta och helt enkelt köpa nya kläder hela tiden.

Inga kommentarer: