måndag 4 augusti 2008

Dricks?? Skulle inte tro det serveringspucko!

Hej Stefan o Välkommen tillbaks från din semester. Tack Stefan, det var snällt av dig. Har du haft en bra semester stefan? Jag det har jag Stefan.

Jag har varit grymt brattig och haft det grymt bra. Man kan väl säga att om man bara iaktar omgivningen under en månad så kommer man på rätt många saker som är irriterande. Första veckan befann jag mig som vanligt i Båstad, internationella pingisveckan vettu. Det var highlife och gottis mest hela tiden. Vi har en tradition att på onsdagen så är det den stora sand-middagen. Alltså inte att vi äter sand, utan vi går till Restaurang Sand, tidigare var det ju Grand Slam (Slammet för er erfarna). Vi bokar alltid middagen när man kan, dvs i början av April. Det brukar alltid vara problem med detta för att Sand vill inte bara att vi ska bestämma vad vi ska äta, utan även vad vi ska dricka. Vi vägrar naturligtvis med hänvisning till att vi är 25 personer som ska äta om 3 månader och vi kommer antagligen inte ens komma ihåg vilken förrätt vi beställt.

Tänk er följande:
Vi ska ha 18 olika varianter av mat. Sen ska vi ha 122st stora öl. 12 flaskor rödvin, 9 flaskor vitt vin. Sen är det några som vill ha olika vin till varmrätt än till förrätt. Så vi vill också ha 13 glas vitt vin, 6 glas rödvin. Sen vill10 personer ha dry martini som fördrink. Stefan vill ha 4st Caiphirinia innan vi sätter oss till bord. Sen ska 7 personer ha cognac till efterrätt, 4st ska ha whisky, 3st bailys.

Sand vet att alla vill dit under tennisveckan så man behöver inte anstränga sig så mycket för att gästerna ska vara nöjda. Så om personalen tycker att "Nu är det minsann dags för nästa rätt", då kan man helt enkelt ställa efterrätten ovanpå talriken med varmrätten, skulle det ligga en köttbit kvar så är det bara att trycka lite så mosas maten under efterrättstalriken så behöver man inte springa till köket så ofta. Smaart!

När vi väl ska betala så vet jag precis hur mycket jag blir skyldig, serveringsrookien tar emot mina pengar och tittar på mig och ställer sen den fenomenala frågan "Hur mycket får jag i dricks?", Gurra-G som sitter mittemot mig sätter champagen i fel strupe och kaskadspottar av frågan och börjar skratta så han gråter. Jag kollar på grabbhalvan och frågar om han tycker att vi har blivit väl bemötta under kvällen? Grabben som just blivit utskälld efter noter bara några minuter tidigare plockar fram mina pengar. Dessa pengar gav jag sedan i dricks till barpersonalen (Jag är principfast, men inte snål) som tipsade mig om "Red Rose". Världens bästa (tjejigaste) uppfinning. Rosévin, jordgubbarRedbull och is som man får i en sexig liten plast-handväska! Mmmmmmumma.

Förresten så var Sofie Farman (tror jag hon heter) där också. Hon var klädd i svart kroppsstrumpa. Mmmmmmumma

Inga kommentarer: